Saturday, November 14, 2009

Qu'est-ce que c'est?


Au départ, je me suis dit qu’il s’agissait d’une image de la NASA. Peut-être une éruption solaire. Je me suis même demandé s’il était possible de trouver une version en haute-résolution pour en faire un poster. Puis, j’ai compris ce que c’était.

Quand j’ai compris qu’il s’agissait en fait d’une image thermique d’un humain qui dégaze, mes idées de décoration se sont envolées. Le pire, c’est que j’ai l’impression que je viens de vous faire la plus mauvaise blague du monde sur les prouts en partageant cette photo avec vous. Pardonnez-moi.
'



I most appreciated the following commentary at the site of the "original" artwork posting:

-- Dites-moi, ne serait-ce point là un fessier féminin?

-- Le mythe [des] femme[s] princesses est désormais détruit.





*merci à Norédine, de Gizmodo.fr



Just for fun, or possibly as an effort at personal redemption, check out these images of volcanoes (a comparable category?) located in the gallery of the ASTER website.


"ASTER (Advanced Spaceborne Thermal Emission and Reflection Radiometer) is an imaging instrument flying on Terra, a satellite launched in December 1999 as part of NASA's Earth Observing System (EOS). ASTER is a cooperative effort between NASA, Japan's Ministry of Economy, Trade and Industry (METI) and Japan's Earth Remote Sensing Data Analysis Center (ERSDAC)."

No comments:

Post a Comment

The Haddock Corporation's newest dictate: Anonymous comments are no longer allowed. It is easy enough to register and just takes a moment. We look forward to hearing from you non-bots and non-spammers!